مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,394
نام
سید محمد حسین
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,626
هر چی میخوام یه سری دوستان رو درک کنم نمیتونم. خود من هنوز از تعطیلی evolution و japan studio تو فشارم. حالا evolution میشه گفت GT هست احتیاجی بهش نیست ولی سر js اصلا نمیتونم درک کنم تعطیل شدنش رو و هنوز توی پخش ps غر میزنم. حالا تنها استودیویی که بازی متای سبز و نوآورانه جمع شده دارن میگن خیلی هم عالی همون بهتر جمع شده. اگه فردا روز اسپنسر بگه بازی نکنید اصلا گیم آفت هست اگه این جماعت بگن آفرین و گل گفته من تعجب نمیکنم
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,794
نام
مراد حلیمی
حضرت اسپنسر یه تنه کل xbox رو نابود کرد . ( خبر دو سال قبل )

Phil Spencer pushed relentlessly for Xbox Game Pass despite some Xbox staff saying it wouldn't work
عجب تاپیکی
پستای صفحه اولش رو بخوونید فقط :D چی بود و چی شد.
مثه اینکه واقعا تو کل دنیا یه عده رو بخوبی فریفته بود این اسپنسر و مختص اینجا نبوده

.
 

unloved

کاربر سایت
Sep 10, 2009
640
نام
Hamid Anahid
برخلاف ضرب المثل های قدیمی دشمن نادان بزرگترین سرمایه پلی استیشن بوده در دو نسل اخیر.
سونی حتی دیگه نیاز نداره گیم تولید یا معرفی کنه. کلا نسل نسل ترد پارتی ها بود .
متاسفانه حس دژاووی تلخی داره این رفتار مایکروسافت .
 
آخرین ویرایش:

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,361
نام
Ǝـــحـــســـان
۲ سال CEO و پرزیدنت Midway بود که برای حفظ کمپانی شروع به قلع و قمع تیم ها و اخراج افراد و کنسل کردن پروژه ها (چقدر آشنا!) کرد و در نهایت هم کمپانی رو ورشکست کرد!
تو بیو لینکدین هم با افتخار ازش صحبت کرده

View attachment 336746
عملکرد بوتی تو مایکروسافت که هیچ جای دفاعی نداره، اما اوضاع میدوی تو اون سال‌ها قبل از مدیریت بوتی هم خراب بود و داشت نفس‌های آخرشو میکشید. اینطوری نبود که بگیم میدوی داشت خوب جلو میرفت تا اینکه بوتی اومد و ورشکستشون کرد.
 
  • Like
Reactions: z2s sas

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
یکی از لیکر هایی که خبر بسته شدن رو ۲ روز قبل از اعلام رسمی گفته بود:

Double Fine, Ninja Theory, IT are all on the chopping block
If Avowed isn't a hit?
bye bye


image.png

سوال همیشگی من اینه که اصلا مایکروسافت چرا رفت دابل فاین و نینجا تیوری رو خرید؟ هیچ وقت نفهمیدم دلیل این انتخاب ها چی بود. نه بازی هاشون به کالچر مایکروسافت میخوره، نه کلا بازی های پرفروش ساختن و انحصاری شدن عناوینشون دردی از مایکروسافت دوا میکنه، نه کاتینگ اج تکنولوژی هستن که دستکم از منظر گرافیکی چیزی بهشون اضافه کنن، نه بازی های جایزه پسند سازن که تو اوارد سیزن به کارشون بیاد (محض پرستیژ) و نه کلا هیچی. اگه مساله امدن بازی هاشون رو گیم پس بود که خوب اونم هر موقع اراده میکردن با یه مبلغ کم میتونستن داشته باشن همه بازی هاشون رو، از طرف دیگه نیومدن بازی هاشون برای PS هم فقط به ضرر خود استدیو هست که بخش بزرگی از درآمد رو از دست میده.

کلا کدوم خری تز داد بریم اینارو بخریم؟ اول اونو اخراج کنن. بعد برن سراغ اون ابلهی که اول امد با هزینه هنگفت استدیو خفنی مثل Initiative رو راه انداخت، بعد زد بازی AA فوق خلاقانه شون رو کنسل کرد تا برن سراغ ریبوت یه IP مرده و بی سر و ته به اسم Perfect Dark که نتیجه اش رفتن تقریبا همه اعضا مهم استدیو و همکاری با یه لوزر دیگه به اسم CD بود، و الان یحتمل پروژه کنسل شده. چی تو سر اینا میگذره؟ مغز دارن واقعا؟
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,268
پاسخ گرینبرگ به عدم مارکتینگ :



یعنی چقدر اوضاع اکس باکس فاجعست که یکی از مدیران باید بیاد ثابت کنه که بازیشون مارکتینگ داره 😂 فقط فکر کنید یه لحظه بهش
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,626
سوال همیشگی من اینه که اصلا مایکروسافت چرا رفت دابل فاین و نینجا تیوری رو خرید؟ هیچ وقت نفهمیدم دلیل این انتخاب ها چی بود. نه بازی هاشون به کالچر مایکروسافت میخوره، نه کلا بازی های پرفروش ساختن و انحصاری شدن عناوینشون دردی از مایکروسافت دوا میکنه، نه کاتینگ اج تکنولوژی هستن که دستکم از منظر گرافیکی چیزی بهشون اضافه کنن، نه بازی های جایزه پسند سازن که تو اوارد سیزن به کارشون بیاد (محض پرستیژ) و نه کلا هیچی. اگه مساله امدن بازی هاشون رو گیم پس بود که خوب اونم هر موقع اراده میکردن با یه مبلغ کم میتونستن داشته باشن همه بازی هاشون رو، از طرف دیگه نیومدن بازی هاشون برای PS هم فقط به ضرر خود استدیو هست که بخش بزرگی از درآمد رو از دست میده.

کلا کدوم خری تز داد بریم اینارو بخریم؟ اول اونو اخراج کنن. بعد برن سراغ اون ابلهی که اول امد با هزینه هنگفت استدیو خفنی مثل Initiative رو راه انداخت، بعد زد بازی AA فوق خلاقانه شون رو کنسل کرد تا برن سراغ ریبوت یه IP مرده و بی سر و ته به اسم Perfect Dark که نتیجه اش رفتن تقریبا همه اعضا مهم استدیو و همکاری با یه لوزر دیگه به اسم CD بود، و الان یحتمل پروژه کنسل شده. چی تو سر اینا میگذره؟ مغز دارن واقعا؟
هم نینجا تئوری هم دابل فاین توجیه دارن. نینجا تئوری با شماره اول هلبلید و همینجور کارهایی مثل دویل می کرای نشون داده بود پتانسیل زیادی داره و اگه وقت و هزینه خوبی روش بشه شاید بتونه سانتامونیکا جدیدی ازش دربیاد. دابل فاین هم با تیم شفر میتونه کارهای خلاقانه عالی بسازه. من چیزی که درکش نمیکنم اینه: Compulsion Games
عملا این استودیو دو تا بازی قبل از خرید داشت هر دو زرد. من خودم contrast رو بازی کردم. گرافیک هنری جالبی داشت ولی گیم پلی بد. دوربین بد. و هیچی نداشت که منو جذب کنه
 

raminxxx

کاربر سایت
May 29, 2007
599
نام
Ramin
یه زمانی اون اوایل که ولو تاسیس شد همه شرکت ها مسخره میکردن و خیلی ها ترول میرفتن که چرا داره این همه سرور سراسر دنیا اجاره میکنه! الان که نکاه میکنید یک اصل مهم در اقتصاد اسیتم رو به اینجا رسوند و اونم چیزی نیست جز رقابت! همه شرکت ها استور خودشون رو زدند و در نهایت شدن یک کلاینت در زیر مجموعه استیم!
این بحث رقابت در مایکرو تو نسل 7 در اوج بود بعد اون ژاپنی ها با ادامه دادن همون رقابت سنتی و تقویت خودشون در اون زمینه تونستند جای پای خودشون رو محکم کنند و از این طرف مایکرو با اشتباهات ناشیانه نسل 8 عقب افتاد و خواست نسل 9 رو با میان بر گپ ایجاد شده رو پر کنه که هرچی جلوتر میره تاثیر تصمیمات بد ( ذهن های چپی و رنگین کمانی ) خودشو بیشتر نشون میده!
این نظریه نا محبوب هم داشته باشید: در شرکت های ژاپنی مهارت + تعهد ( فرهنک کار ژاپنی ) در استخدام نقش داره در حالی که الان خیلی شرکت های اونوری نژاد و رنگ و جنسیت شده پوئن مثبت!!! این وضعیت صنعت گیم هم بنظرم میرسه به همین لمپن پروری که رواج یافته! یارو راک استار کار میکنه زورس میاد بیاد دفتر کار کنه!
خلاصه وضعیت ویدیو گیم قهوه ای شده و از این دست قهوه ای کاری های تیم سبز بیشتر خواهد شد ( الن ویک 2 10/10 هنوز هزینه هاشو پوشش نداده ) امیدوارم تیم آبی مثل اینا گند نزنه! گرچه همین هم بعید نیست و تیمی مثل ناتی داگ تو این نسل هیچ کاری جز ریمستر کنسل کردن و پچ نکرده و مشخصه که اونم زیر پروژه هاش زاییده!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
هم نینجا تئوری هم دابل فاین توجیه دارن. نینجا تئوری با شماره اول هلبلید و همینجور کارهایی مثل دویل می کرای نشون داده بود پتانسیل زیادی داره و اگه وقت و هزینه خوبی روش بشه شاید بتونه سانتامونیکا جدیدی ازش دربیاد. دابل فاین هم با تیم شفر میتونه کارهای خلاقانه عالی بسازه. من چیزی که درکش نمیکنم اینه: Compulsion Games
عملا این استودیو دو تا بازی قبل از خرید داشت هر دو زرد. من خودم contrast رو بازی کردم. گرافیک هنری جالبی داشت ولی گیم پلی بد. دوربین بد. و هیچی نداشت که منو جذب کنه

سوال اول، رو چه حساب میگید از نینجا تیوری حمایت بشه میتونن سانتا مانیکا جدید باشن؟ NJ در همه دوران کاریش یه استدیو نسبتا کوچیک بوده، HnS ساز هستن، یعنی بودن، اما خوب نه توان تولید، نه اسکیل تیمشون و نه هیچ چیز دیگه اینا به SM نمیخوره. الانم که با HB کلا یه مسیر متفاوتی رو در پیش گرفتن. یعنی ساخت بازی های اکسپریمنتال. از این جهت میگم اساسا باید مالتی پلتفرم باشن تا زنده بمونن. انحصاری شدن این ها هم هیچ ادد ولویی برای هیچ کس نداره واقعا. چون نه بلاک باستر سازن، نه کنسول سلر. برای یه مخاطب خاص بازی میسازن و بخوای محدودشون کنی به یه پلتفرم خاص خیلی زود میمیرن.

سوال دوم، دابل فایل کار خلاقانه باز نیش میسازه، کی گفته باید همه بازیسازهای خلاق رو کالکتور مانند خرید و جمع کرد یه جا؟ اونم وقتی باز این بازی ها مخاطب محدودی دارن؟ دابل فاین چی برای مایکروسافت داشته تا الان؟

کامپلژن هم همینطور، باز یه استدیو جمع و جوره و معلوم نیست چرا خریدنش. انگار صرفا نگاهشون کمی بوده، و میخواستن پز اعداد رو بدن. یعنی تیپیکال همیشگی مایکروسافت.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,124
نام
محمد علی
دیگه قشنگ زدن تو فاز ترول کردن! :|
بنده خدا کارگردان بازی هم حیرت کرده از این صحبت‌ها:

b0d509_24asd3.jpg

-----------
کاش زودتر تکلیف عرضه بازی‌ها روی پلی استیشن رو هم مشخص می‌کردن که آدم بدونه چیکار کنه و دیگه بریم XSX رو بفروشیم و روی همون PS5 از بازی‌های سونی و مایکروسافت لذت ببریم! :D
البته اگه همه بازی‌ها برای پلی استیشن بیان و از اون طرف هم قیمت گیم پس بالاتر بره و چیزی مثل Call of Duty هم برای گیم پسِ معمولی نیاد، دیگه بعیده کسی XSX رو با قیمت مناسب از ما بخره و باید به عنوان بخشی از دکور خونه ازش استفاده کنیم! :-"
یه گلدون توی تراس دارم که نور بهش نمی‌رسه. یه چیزی لازمه که ۳۰ سانت بیاد بالاتر.
اگر خواستی می‌تونی برای این کاربرد دوست‌دار موجودات زنده بدیش به من:D
-----
اگر فقط یه مدیر داغون‌تر از اسپنسر وجود داشته باشه، اون شخص این بوتی بوت قشنگه.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,124
نام
محمد علی
اسمش ترول نیست، وقاحته. بعد می گن چرا مایکرو رو با EA مقایسه می کنید! جلو چشم مردم هر گندی رو می زنن، بعد تو روی همون مردم باشعور زیر 0 به خیال عادی سازی واقعیت رو کتمان می کنن
مقایسه مایکرو با EA توهین به EA و همه قارچ‌هاست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر