اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
با به وجود اومدن ترند کوییر و دایورسیتی و برابری جنسیتی و لفتیسم در چند سال گذشته، مایکروسافت واقعن فکر کرد که در یک دنیای فانتزی/رنگین کمونی داره بیزینس میکنه.
کمپانی های بزرگ سالهاست که مخالف به وجود اومدن اتحادیه بازیسازها بودند.
من خودم برام سوال بود که چرا اینها با اینکه در دنیای آزاد و دموکراتیک هستند، انقدر ظالمانه با بازیسازها برخورد میکنن و حتی اجازه تاسیس یک اتحادیه هم بهشون نمیدن.
جواب این سوال رو چندوقتیه که پیدا کردم.
بازیسازها جنبه اعتماد و آزادی عمل بی قید و شرط رو ندارند!
و اگر کمپانی مادر بهشون اعتماد کنه و آزادی عمل بده، همین بلایی سرش میاد که سر مایکروسافت اومد.
....................................
اولین مشکل مدیریتی:
نمیشه یه کمپنای عریض و طویل رو با میلیاردها دلار سرمایه گذاری، بر پایه دایورسیتی/کوییر/برابری جنسیتی/لفتیسم بنا کرد و به موفقیت رسید. اگر حتی ذره ای در گزینش کارکنان این موارد دارای امتیاز و برتری نسبت به شایسته سالاری باشند، دقیقن از همونجا باید منتظر یه آسیب جدی بود. حالا هرچی کمپانی بزرگتر باشه و تاکید روی این موارد بیشتر باشه، ضربه جدی تر خاهد بود.

دومین مشکل مدیریتی:
اعتماد بیش از حد به استودیوها و ایمان به اینکه دموکراسی در صنعت میتونه جواب بده.
خیلی سادس. بهترین و بزرگترین بازیهای صنعت کرانچ دارن. حتی میشه اینطور تعبیر کرد که هیچ بازی خوبی بدون کرانچ ساخته نخاهد شد.
اسپنسر نه تنها به این موارد باور نداشت، بلکه فکر میکرد آزادی عمل باعث خلاقیت میشه.
با پول و پاداش میشه برای بازیساز انگیزه ایجاد کرد.
ولی نتیجه این رویکرد فقط و فقط سو استفاده استودیو ها و بازیسازها بود.
شما تک تک استودیوهای ایکس باکس و خروجی هاشون رو که بررسی کنید، به جز یکی دو مورد، به راحتی متوجه سو استفاده اینها از آزادی و دموکراسی که اسپنسر براشون آورده بود، خاهید شد.
قاعدتن این موارد برای استودیوهای تردپارتی و مستقل، صدق نمیکنه. چون اینها بودجه ای ندارن و همیشه لب پرتگاه هستند. با شرایطی که در حال حاضر صنعت داره، اولین اشتباهشون تبدیل میشه به آخرین اشتباه.
ولی زمانی که بحث بودجه و کمپانی مادر میاد وسط، بازیسازها خودشون رو در یک دایره امن میبینن که استرس سقوط روهم ندارن.
اینجاست که اگر مدیریت درست نباشه، همه چیز به مشکل خاهد خورد.
......................................

مشکل اول رو بعید میدونم اسپنسر و کلن مدیریت مایکروسافت، بخان از ریشه حل کنن. ولی خب با توجه به تغییرات و اخراجهای اخیر، میشه امیدوار بود که به مرور این مشکل در حال حل شدن باشه و افراد شایسته جایگزین بشن.

ولی در مورد مشکل دوم، به نظر من هرچند دیر ولی اسپنسر بلخره متوجه شده که این سیستم مدیریتی جوابگو نیست.
با آزادی دادن و رویکرد دموکراتیک و سرازیر کردن پول، نه تنها خلاقیت و بازی با کیفیت بالا بیرون نمیاد، بلکه همین امر باعث میشه در نهایت به خود بازیسازها هم آسیب بزنه.
برخورد قهری اسمش روشه. خوشایند نیست ولی بعضی وقتها لازمه که انجام بشه. چون دیر یا زود باید این اتفاق میوفتاد. و سیاست های مدیریتی تغییر میکرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری بشه.
و الان همون زمانیه که این اتفاق داره میوفته.
تو این مسیر اگر لازم باشه یه سری استودیو دیگه هم بسته بشه. من میگم بزار بشه.
بزار ایکس باکس دوباره متولد بشه ولی اینبار قدرتمندتر از همیشه. ))
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,605
با به وجود اومدن ترند کوییر و دایورسیتی و برابری جنسیتی و لفتیسم در چند سال گذشته، مایکروسافت واقعن فکر کرد که در یک دنیای فانتزی/رنگین کمونی داره بیزینس میکنه.
کمپانی های بزرگ سالهاست که مخالف به وجود اومدن اتحادیه بازیسازها بودند.
من خودم برام سوال بود که چرا اینها با اینکه در دنیای آزاد و دموکراتیک هستند، انقدر ظالمانه با بازیسازها برخورد میکنن و حتی اجازه تاسیس یک اتحادیه هم بهشون نمیدن.
جواب این سوال رو چندوقتیه که پیدا کردم.
بازیسازها جنبه اعتماد و آزادی عمل بی قید و شرط رو ندارند!
و اگر کمپانی مادر بهشون اعتماد کنه و آزادی عمل بده، همین بلایی سرش میاد که سر مایکروسافت اومد.
....................................
اولین مشکل مدیریتی:
نمیشه یه کمپنای عریض و طویل رو با میلیاردها دلار سرمایه گذاری، بر پایه دایورسیتی/کوییر/برابری جنسیتی/لفتیسم بنا کرد و به موفقیت رسید. اگر حتی ذره ای در گزینش کارکنان این موارد دارای امتیاز و برتری نسبت به شایسته سالاری باشند، دقیقن از همونجا باید منتظر یه آسیب جدی بود. حالا هرچی کمپانی بزرگتر باشه و تاکید روی این موارد بیشتر باشه، ضربه جدی تر خاهد بود.

دومین مشکل مدیریتی:
اعتماد بیش از حد به استودیوها و ایمان به اینکه دموکراسی در صنعت میتونه جواب بده.
خیلی سادس. بهترین و بزرگترین بازیهای صنعت کرانچ دارن. حتی میشه اینطور تعبیر کرد که هیچ بازی خوبی بدون کرانچ ساخته نخاهد شد.
اسپنسر نه تنها به این موارد باور نداشت، بلکه فکر میکرد آزادی عمل باعث خلاقیت میشه.
با پول و پاداش میشه برای بازیساز انگیزه ایجاد کرد.
ولی نتیجه این رویکرد فقط و فقط سو استفاده استودیو ها و بازیسازها بود.
شما تک تک استودیوهای ایکس باکس و خروجی هاشون رو که بررسی کنید، به جز یکی دو مورد، به راحتی متوجه سو استفاده اینها از آزادی و دموکراسی که اسپنسر براشون آورده بود، خاهید شد.
قاعدتن این موارد برای استودیوهای تردپارتی و مستقل، صدق نمیکنه. چون اینها بودجه ای ندارن و همیشه لب پرتگاه هستند. با شرایطی که در حال حاضر صنعت داره، اولین اشتباهشون تبدیل میشه به آخرین اشتباه.
ولی زمانی که بحث بودجه و کمپانی مادر میاد وسط، بازیسازها خودشون رو در یک دایره امن میبینن که استرس سقوط روهم ندارن.
اینجاست که اگر مدیریت درست نباشه، همه چیز به مشکل خاهد خورد.
......................................

مشکل اول رو بعید میدونم اسپنسر و کلن مدیریت مایکروسافت، بخان از ریشه حل کنن. ولی خب با توجه به تغییرات و اخراجهای اخیر، میشه امیدوار بود که به مرور این مشکل در حال حل شدن باشه و افراد شایسته جایگزین بشن.

ولی در مورد مشکل دوم، به نظر من هرچند دیر ولی اسپنسر بلخره متوجه شده که این سیستم مدیریتی جوابگو نیست.
با آزادی دادن و رویکرد دموکراتیک و سرازیر کردن پول، نه تنها خلاقیت و بازی با کیفیت بالا بیرون نمیاد، بلکه همین امر باعث میشه در نهایت به خود بازیسازها هم آسیب بزنه.
برخورد قهری اسمش روشه. خوشایند نیست ولی بعضی وقتها لازمه که انجام بشه. چون دیر یا زود باید این اتفاق میوفتاد. و سیاست های مدیریتی تغییر میکرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری بشه.
و الان همون زمانیه که این اتفاق داره میوفته.
تو این مسیر اگر لازم باشه یه سری استودیو دیگه هم بسته بشه. من میگم بزار بشه.
بزار ایکس باکس دوباره متولد بشه ولی اینبار قدرتمندتر از همیشه. ))
خب مرد مومن تو که همه چیز را بخوبی گفتی و کلیت حرفت درسته ولی اینم اضافه میکردی چیزی که ما از اول هم می‌گفتیم گیمپس باعث این وضعیت شده.
شما بازیی که میسازی میدونی قراره رو سرویس عرضه بشه. کارفرما و ناشر قطعا ازت انتظار ساخت محصولی که فروش میلیونی داشته باشه نداره. بازیت ۷۰ دلار قیمت نداره و اکثر مخاطبانت در هر صورت عموما راضی هستن چون بازیت رو سرویسه و ۷۰ دلار محض نیست که شما مجبور باشی اونقدر رو کیفیت بازیت کار کنی که توجیه قیمت ۷۰ دلاری براش بیاری. اینها نتیجش میشه به یه ور گرفتن و گشادبازی. نتیجش میشه یه محصولی مثل FM8 که هنوزم که هنوزه ایراد داره. شعار بیلد فرام گراند آپ داشت ولی خیلی است ها و مدلهاش کپی از نسلهای گذشته بود و کلی مثال بازیهای دیگه حتی مثل استارفیلد که همه گفتن اونی نبود که راجبش قبل از ریلیز میگفتن. اینها علتش اینه که سازنده با حضور محصولش رو سرویس یه حاشیه امنی رو میبینه اما وقتی از اون طرف گیمپس رشدی نمیکنه و سودآوری در کار نیست و گزارش های مالی بد میرسه به بالایی ها پای مدیران بالاتر میاد وسط و میان میبینن این محصول که فروش و سودآوری نداشته پس درشو تخته کنید. نتیجش میشه چیزی که الان اتفاق افتاده و بازم اتفاق خواهد افتاد.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,561
نام
عرفان
خب مرد مومن تو که همه چیز را بخوبی گفتی و کلیت حرفت درسته ولی اینم اضافه میکردی چیزی که ما از اول هم می‌گفتیم گیمپس باعث این وضعیت شده.
شما بازیی که میسازی میدونی قراره رو سرویس عرضه بشه. کارفرما و ناشر قطعا ازت انتظار ساخت محصولی که فروش میلیونی داشته باشه نداره. بازیت ۷۰ دلار قیمت نداره و اکثر مخاطبانت در هر صورت عموما راضی هستن چون بازیت رو سرویسه و ۷۰ دلار محض نیست که شما مجبور باشی اونقدر رو کیفیت بازیت کار کنی که توجیه قیمت ۷۰ دلاری براش بیاری. اینها نتیجش میشه به یه ور گرفتن و گشادبازی. نتیجش میشه یه محصولی مثل FM8 که هنوزم که هنوزه ایراد داره. شعار بیلد فرام گراند آپ داشت ولی خیلی است ها و مدلهاش کپی از نسلهای گذشته بود و کلی مثال بازیهای دیگه حتی مثل استارفیلد که همه گفتن اونی نبود که راجبش قبل از ریلیز میگفتن. اینها علتش اینه که سازنده با حضور محصولش رو سرویس یه حاشیه امنی رو میبینه اما وقتی از اون طرف گیمپس رشدی نمیکنه و سودآوری در کار نیست و گزارش های مالی بد میرسه به بالایی ها پای مدیران بالاتر میاد وسط و میان میبینن این محصول که فروش و سودآوری نداشته پس درشو تخته کنید. نتیجش میشه چیزی که الان اتفاق افتاده و بازم اتفاق خواهد افتاد.
امبریسر و سونی وEA و بقیه هم گیمپس باعثش شده؟
چجوری محصول رو ببری داخل گیمپس، حاشیه امنی میبینه، در نتیجه سازنده بیخیال میشه ولی خود گیمپس ضرره
حرفات همش، ضد و نقیضه
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
خب مرد مومن تو که همه چیز را بخوبی گفتی و کلیت حرفت درسته ولی اینم اضافه میکردی چیزی که ما از اول هم می‌گفتیم گیمپس باعث این وضعیت شده.
شما بازیی که میسازی میدونی قراره رو سرویس عرضه بشه. کارفرما و ناشر قطعا ازت انتظار ساخت محصولی که فروش میلیونی داشته باشه نداره. بازیت ۷۰ دلار قیمت نداره و اکثر مخاطبانت در هر صورت عموما راضی هستن چون بازیت رو سرویسه و ۷۰ دلار محض نیست که شما مجبور باشی اونقدر رو کیفیت بازیت کار کنی که توجیه قیمت ۷۰ دلاری براش بیاری. اینها نتیجش میشه به یه ور گرفتن و گشادبازی. نتیجش میشه یه محصولی مثل FM8 که هنوزم که هنوزه ایراد داره. شعار بیلد فرام گراند آپ داشت ولی خیلی است ها و مدلهاش کپی از نسلهای گذشته بود و کلی مثال بازیهای دیگه حتی مثل استارفیلد که همه گفتن اونی نبود که راجبش قبل از ریلیز میگفتن. اینها علتش اینه که سازنده با حضور محصولش رو سرویس یه حاشیه امنی رو میبینه اما وقتی از اون طرف گیمپس رشدی نمیکنه و سودآوری در کار نیست و گزارش های مالی بد میرسه به بالایی ها پای مدیران بالاتر میاد وسط و میان میبینن این محصول که فروش و سودآوری نداشته پس درشو تخته کنید. نتیجش میشه چیزی که الان اتفاق افتاده و بازم اتفاق خواهد افتاد.
پایه و اساس محتوای ارایه شده در گیمپس از ابتدا بر تکیه به عناوین استودیوهای داخلی برنامه ریزی شده بود.
الان پلن اصلی ایکس باکس هم کسب درآمد از گیمپسه. اساسن فروش سرویس کاریه که مایکروسافت توش تبحر داره و سنگ بنای این کمپانی مولتی بیلیون دلاری از همین فروش سرویس تشکیل شده.
تمام خریدهای مایکروسافت هم به خاطر هرچه بیشتر مستقل شدن محتوای ارایه شده در گیم پس بود. ولاغیر.
استودیو و ناشرهایی که خریدن، نه لزومن برای رقابت کنسولی و ساخت انحصاری، بلکه برای گسترده کردن لایبرری گیم پس و نیاز کمتر به عناوین تردپارتی بود.

مشکل از جایی شروع شد که تکیه گاه اصلی مایکروسافت که استودیوهاش بودن، نتونستن محتوایی تولید کنن که مخاطب رو به خرید این سرویس ترغیب کنن.
نمیدونم سوتفاهم بود، برداشت غلط بود و یا به سادگی درحال سو استفاده بود، ولی استودیوها نه تنها تلاششون رو بیشتر نکردن، بلکه چتر حمایتی مایکروسافت و عدم نیاز به فروش مستقیم بازیها، باعث شد که در نهایت خروجی ها هم ضعیف بشن و در ادامه رشد گیم پس هم کم بشه.

این درحالیه که تفکر مایکروسافت این بود که استودیوهای داخلی با شرایط مساعد کاری، نه تنها باید کیفیت قبلی خودشون رو حفظ کنن، بلکه بازیها انقدر خوب خاهند شد که در پلتفرم ها و مارکت های دیگه هم با قیمت کامل به فروش مطلوب خاهند رسید.
منصفانه بگیم، روی کاغذ هم مایکروسافت اشتباهی نکرده. تصورشون این بود که تزریق پول و آزادی عمل، خروجی با کیفیت به وجود میاره. ولی در عمل جواب نداد.
من مدتها پیش هم به دوستان در محافل دیگه گفته بودم که در مبحث استودیو داری و نحوه مدیریتش، مایکروسافت باید سونی رو الگو قرار میداد.
درسته که نحوه مدیریت سونی سخت گیریهاش بعضن ظاهر خوشایندی نداره (تو همین تاپیک هم قبلتر اشاراتی بهش داشتم) ولی در عمل این تنها روشیه که نتیجه میده.

با توجه به رویدادهای کنونی، به نظر میاد مدیریت ایکس باکس متوجه این اشبتاه شده و در صدد جبرانش هست. به تعبیر دیگر، اگر با این تغییر رویه محتوای مد نظر مایکروسافت (از نظر کیفی)، تولید بشه، گیم پس بهترین روش درآمد زایی برای این کمپانی خاهد بود و خب این یعنی پیشرفت برای صنعت که همه ازش منفعت میبرن.
حتی دارندگان پلتفرم های سونی.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,605
امبریسر و سونی وEA و بقیه هم گیمپس باعثش شده؟
چجوری محصول رو ببری داخل گیمپس، حاشیه امنی میبینه، در نتیجه سازنده بیخیال میشه ولی خود گیمپس ضرره
حرفات همش، ضد و نقیضه
امبریسر موضوعش واقعا فرق داره. اونجا توسط یک سری الیگارش بی احساس و منطق اداره میشه که فقط فکر پر کردن جیب شخصی خودشون هستن .
بحث من تعطیلی استودیوهاست. وگرنه آره سونی هم تعدیل داشته، تیک تو هم اخیرا ۶۰۰ نفر داشته و مابقی شون. اینجا بحث اینه چرا در استودیو رو تخته میکنن . آیا مایکرو نمیتونست با کمی درایت نجات بده اینهارو؟ الان رسما داره گفته میشه کار به بقیه استودیوها هم کشیده میشه. شما همین گزارشهای دیشب تام وارن رو بخون. دقیقا داره به گیمپس اشاره میکنه . مصاحبه مت بوتی رو بخون میگه ما باید تمرکز بذاریم رو عناوین بزرگ و تنها راه هم بستن این هزینه های کوچکتر منظورش بستن استودیوها از قبیل تنگو و آرکین و..
طبق گزارش وارن گیمپس یا باید قیمتش افزایش پیدا کنه یا باید بیخیال آوردن COD رو گیمپس بشن وگرنه به سود نمیرسن به سود نرسیدن یعنی ضرر دیگه.

من اوایل ۲۰۲۳ گفتم با این روند اکسباکس کار میکشه به تعطیلی استویدیو ها ولی اون موقع فقط بسته شدن قرداد ABK براتون مهم بود:

IMG_20240509_123155_871.jpg

IMG_20240509_123153_737.jpg

IMG_20240509_123150_594.jpg

حتی من ۲۰۲۲ گفتم فیل اسپنسر داره کُد میده برای پالیشر تردپارتی شدن ولی اون موقع همه تو یه فاز دیگه بودند و داشتید برای خرید تیک تو و ubi و ea و sega رویاپردازی میکردید

IMG_20240509_123536_160.jpg
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,075
نام
محمد حسین
منظورت اینه که مایکروسافت بیلدینگ استودیو رو بفروشه؟ اخه چرا باید اینکار رو بکنه.:-?

خب سوال من این بود که دیتایی مبنی بر هزینه ساخت این بازی هست یا خیر؟ چون شما تاکید دارید که بودجه این بازی خیلی کم بوده. منم مخالفتی ندارم فقط میخام بدونم تحلیل شخصی خودتونه یا اطلاعات موثقی در این مورد وجود داره.

اینو قبول دارم که تصمیم خلق الساعه گرفته شده. حالا دلیل این مدل تصمیم گیری چی میتونسته باشه رو باید فهمید.
حالا احتمالن اینسایدرها به زودی اطلاعات جدیدتری رو منتشر خاهند کرد
وقتی استفاده نمیکنه از ایپی ها، میخواد ترشی بندازه. خود شما میگی کسی نیست tew بسازه، خوب بفروشه
همین الان با خرید اکتی بلیزارد، کلی ایپی هم اضافه کرد.
________
وقتی همزمان داشته بازی میساخته، گوست تیم اصلی بوده، پس قاعدتا یه تیم کوچیک با بودجه کم بوده و حتی بازی، برای pc و موبایل در حال ساخت بوده
__________________
دلیلش به نظر مشخصه، تو گزارش بلومبرگ اومده که هم آستین و هم تانگو تو ساخت عنوان بعدی بودند و الان ماکرو میخواد بخش پابلیش و کیفیت زنیمکس هم برن.
دارن کاهش هزینه میدن و فقط هزینه صرف عناوین با سود بالا و امتحان پس داده بشه.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
وقتی استفاده نمیکنه از ایپی ها، میخواد ترشی بندازه. خود شما میگی کسی نیست tew بسازه، خوب بفروشه
همین الان با خرید اکتی بلیزارد، کلی ایپی هم اضافه کرد.
________
وقتی همزمان داشته بازی میساخته، گوست تیم اصلی بوده، پس قاعدتا یه تیم کوچیک با بودجه کم بوده و حتی بازی، برای pc و موبایل در حال ساخت بوده
__________________
دلیلش به نظر مشخصه، تو گزارش بلومبرگ اومده که هم آستین و هم تانگو تو ساخت عنوان بعدی بودند و الان ماکرو میخواد بخش پابلیش و کیفیت زنیمکس هم برن.
دارن کاهش هزینه میدن و فقط هزینه صرف عناوین با سود بالا و امتحان پس داده بشه.
اینکه با ایپی ها میخاد چیکار کنه که خب هیچکس نمیدونه برنامشون رو. ولی خب فروش اموال با تعطیل کردنش از لحاظ تاثیر تجاریش خیلی تفاوت داره.
در ثانی بیلدینگ استودیو رو میتونن بفروشن ولی این به معنای فروش معنوی استودیو نیست. چون همونطور که گفتم جدا از اینکه ایپی ها از دست میره، باید براش مشتری هم باشه.
.......
بله از لحاظ منطقی میتونه درست باشه.
.......
والا اینکه این دوتا استودیو دنبال ساخت نسخه های جدید بودن، یه مقدار دور از ذهنه و حتی خنده دار به نظر میرسه.
بالاتر هم اشاره کردم که استین با کدوم کارکنانش میخاسته dishonored بعدی رو بسازه؟ 70% درصد از اعضای اصلی این استودیو حین ساخت ردفال رفتن بیرون.
با اون بازیساز هایی که ردفال رو ساختن میخاسته dishonored جدید بسازه؟؟ نه. خیلی ممنون. همون بهتر که تعطیل شد.
 
  • Sad
Reactions: Sepi_60

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,075
نام
محمد حسین
اینکه با ایپی ها میخاد چیکار کنه که خب هیچکس نمیدونه برنامشون رو. ولی خب فروش اموال با تعطیل کردنش از لحاظ تاثیر تجاریش خیلی تفاوت داره.
در ثانی بیلدینگ استودیو رو میتونن بفروشن ولی این به معنای فروش معنوی استودیو نیست. چون همونطور که گفتم جدا از اینکه ایپی ها از دست میره، باید براش مشتری هم باشه.
.......
بله از لحاظ منطقی میتونه درست باشه.
.......
والا اینکه این دوتا استودیو دنبال ساخت نسخه های جدید بودن، یه مقدار دور از ذهنه و حتی خنده دار به نظر میرسه.
بالاتر هم اشاره کردم که استین با کدوم کارکنانش میخاسته dishonored بعدی رو بسازه؟ 70% درصد از اعضای اصلی این استودیو حین ساخت ردفال رفتن بیرون.
با اون بازیساز هایی که ردفال رو ساختن میخاسته dishonored جدید بسازه؟؟ نه. خیلی ممنون. همون بهتر که تعطیل شد.
داشتن استخدام میکردن، این یکی از آگهی هاشه برا عنوان بعدی

2024-05-09_19-17-01.jpg

های فایم که با یه تیم کوچیک ساختن و اصلا عجیب نبوده، عنوان بعدی.
_________
تاثیر فروش اموال خیلی بیشتره، چون سهامدار حال میکنه که سود بیشتری کرده. 6 جولای پایان قرارداد ایناست که اخراج شدن و قطعا تمام املاک و اراضی فروخته میشن و بار مثبت مالی داره.
_________________
وقتی شرکتی در حال فعالیت بوده و بدون اطلاع به شرکت، که دنبال مشتری باشید، یکدفعه اخطار دو ماهه اخراج میاد، یعنی ما دنبال بستن بودیم نه فروش و یه تصمیم خلق الساعه هست.
در مورد امبریسر، از ماهها خبر داشتن و استودیوهای مختلف رفتن دنبال مشتری ولی تو این مورد، هیچ خبری نبوده و یدفعه بستته میشه. کسی دنبالش نرفته که ببینن هست یا نیست.
تنها حالتی که چنین چیزی رخ میده، یه شرکتی یه هدف گذاشته، بهش تو یکسری جاها نرسیده، یدفعه دقیقه نود میزنه که این تیکه رو حذف کنیم، به اون هدف میرسیم.
 
  • Like
Reactions: meisam2007

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
داشتن استخدام میکردن، این یکی از آگهی هاشه برا عنوان بعدی

View attachment 336781

های فایم که با یه تیم کوچیک ساختن و اصلا عجیب نبوده، عنوان بعدی.
_________
تاثیر فروش اموال خیلی بیشتره، چون سهامدار حال میکنه که سود بیشتری کرده. 6 جولای پایان قرارداد ایناست که اخراج شدن و قطعا تمام املاک و اراضی فروخته میشن و بار مثبت مالی داره.
_________________
وقتی شرکتی در حال فعالیت بوده و بدون اطلاع به شرکت، که دنبال مشتری باشید، یکدفعه اخطار دو ماهه اخراج میاد، یعنی ما دنبال بستن بودیم نه فروش و یه تصمیم خلق الساعه هست.
در مورد امبریسر، از ماهها خبر داشتن و استودیوهای مختلف رفتن دنبال مشتری ولی تو این مورد، هیچ خبری نبوده و یدفعه بستته میشه. کسی دنبالش نرفته که ببینن هست یا نیست.
تنها حالتی که چنین چیزی رخ میده، یه شرکتی یه هدف گذاشته، بهش تو یکسری جاها نرسیده، یدفعه دقیقه نود میزنه که این تیکه رو حذف کنیم، به اون هدف میرسیم.
آخه چه استخدامی میکردن. این آگهی برای استخدام یک نفره.
میگه 70 درصد اعضای اصلی رفتن. قاعدتن این 70 درصد کسانی بودن که نمیخاستن روزمشون به ردفال مزین بشه. و از طرفی تونستن کار جدید پیدا کنن که رفتن!
خب حالا این تیم داغون باقی مونده میخاسته کیو استخدام کنه که کار رو دربیاره. اونم عنوان مهم و پرطرفدار dishonored.
قاعدتن اینا باید برای یک تیم کامل بازیسازی آگهی استخدام میدادن. که اونم در عمل هیچ فرقی با احداث یک استودیو جدید نداره!
...............
راستش من نتونستم هیچ دیتایی از هزینه ساخت و میزان فروش هایفای راش به دست بیارم. بنابراین فکر کنم تو این زمینه نظر ندم بهتره. چون این موردیه که جدا از مسایل درون شرکتی، کاملن به اعداد و ارقام نیاز داره برای تحلیل و بررسی.
...............
در اصل تاثیر منفی فروش اموال غیرمنقول روی سهامدار بیشتره. زمانی که یک شرکت شروع به فروش اموال غیرمنقولش میکنه، این یعنی یک سیگنال برای سهامدار که شرکت مطبوعش به بحران مالی برخورده.
اینجا مایکروسافت نیاز مالی نداشته که اموال غیرمنقولش رو بفروشه. حتی اموال معنویش رو هم نفروخته که یه موقع سیگنال اشتباه به مارکت داده نشه.
بدیهیه که در اینجا تعطیل کردن یک برنچ (استودیو) توسط مایکروسافت به دلایل مدیریتی صورت گرفته و نه نیاز مالی.
................
+
 
  • Like
Reactions: pbgame and ALI_FURY

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,680
راستش من نتونستم هیچ دیتایی از هزینه ساخت و میزان فروش هایفای راش به دست بیارم. بنابراین فکر کنم تو این زمینه نظر ندم بهتره. چون این موردیه که جدا از مسایل درون شرکتی، کاملن به اعداد و ارقام نیاز داره برای تحلیل و بررسی.
یادم نیست کدوم لیکر معتبر بود بعد از ریلیز بازی گفت HiFi Rush موفق نبوده بعد یکی از مایکروسافت گفت نه اصلا هم اینطور نیست همه باورشون شد :))
 
  • Like
Reactions: z2s sas

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,830
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,075
نام
محمد حسین
آخه چه استخدامی میکردن. این آگهی برای استخدام یک نفره.
میگه 70 درصد اعضای اصلی رفتن. قاعدتن این 70 درصد کسانی بودن که نمیخاستن روزمشون به ردفال مزین بشه. و از طرفی تونستن کار جدید پیدا کنن که رفتن!
خب حالا این تیم داغون باقی مونده میخاسته کیو استخدام کنه که کار رو دربیاره. اونم عنوان مهم و پرطرفدار dishonored.
قاعدتن اینا باید برای یک تیم کامل بازیسازی آگهی استخدام میدادن. که اونم در عمل هیچ فرقی با احداث یک استودیو جدید نداره!
...............
راستش من نتونستم هیچ دیتایی از هزینه ساخت و میزان فروش هایفای راش به دست بیارم. بنابراین فکر کنم تو این زمینه نظر ندم بهتره. چون این موردیه که جدا از مسایل درون شرکتی، کاملن به اعداد و ارقام نیاز داره برای تحلیل و بررسی.
...............
در اصل تاثیر منفی فروش اموال غیرمنقول روی سهامدار بیشتره. زمانی که یک شرکت شروع به فروش اموال غیرمنقولش میکنه، این یعنی یک سیگنال برای سهامدار که شرکت مطبوعش به بحران مالی برخورده.
اینجا مایکروسافت نیاز مالی نداشته که اموال غیرمنقولش رو بفروشه. حتی اموال معنویش رو هم نفروخته که یه موقع سیگنال اشتباه به مارکت داده نشه.
بدیهیه که در اینجا تعطیل کردن یک برنچ (استودیو) توسط مایکروسافت به دلایل مدیریتی صورت گرفته و نه نیاز مالی.
................
+
یکی از آگهیاشو آوردم و گر نه آگهی زیاد بودن
و نکته دوم که توجه نمیکنی،یه بازی وقتی شروع به استخدام مشاغلی، غیر از کانپت زن و ... میکنه، یعنی وارد فاز ساخت شده و تو اون مرحله هم بازم تیم کامل نیاز نیست.
________
در مورد بخش مالی، ip گیم جزء اموال منقول و دسته فکری طبقه بندی میشه و نکته ای که میگی در موردش صدق نمیکند.
حتی ما در صنعت گیمینگ داراییهای مدت دار هم داریم که به گزارش خرید اکتی که تو 3 ماهه اول سال مالیش اگه اشتباه نکنم. تمام موارد رو اشاره کرده بود.
_________________
اول از همه خوشحالم که سرحالی، چون پارسال یه بحث کردیم و سرحال نبودی.
نکته دوم، اگه صحبتای شرایر که بنظرم درسته، درست باشه.بزودی شاهد اخراج یه گروه دیگه تو زنیمکس تو بخشای نشر و ... هم خواهیم بود و در ادامه بنظرم اینیشیتیو و حتی نینجا و در صورت عدم موفقیت south of midnight ، کامپلیشن هم جزءشون باشه.
بنظرم ماکرو از ایکس باکس یه چیز خواته، هر کی حاشیه سودو کم میکنه، قیچی کن و بره ولی راههای بهتر از اینم بود.
 
  • Like
Reactions: z2s sas

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
یکی از آگهیاشو آوردم و گر نه آگهی زیاد بودن
و نکته دوم که توجه نمیکنی،یه بازی وقتی شروع به استخدام مشاغلی، غیر از کانپت زن و ... میکنه، یعنی وارد فاز ساخت شده و تو اون مرحله هم بازم تیم کامل نیاز نیست.
بله. منظور من این بود که وقتی 70% درصد از اعضای اصلی که به نظر میاد جزو بهترینهای استودیو بودن، وسط ردفال ول کردن رفتن، با این تعداد آگهی ها و استخدام ها نمیشه یه بازی در ابعاد dishonored رو ساخت.
واقعیت اینه که درسته سبک gaas به dna استودیو نمیخورد. ولی همین افراد باقی مونده نتونستن بازی رو حتی در حد ضعیف عرضه کنن. رسمن یک زباله رو منتشر کردن.
قطعن باید یادت باشه که بعد از عرضه ردفال، چه مزحکه ای به پا شد.
به شخصه ترجیحم اینه که دیس آنرد هیچوقت ساخته نشه تا اینکه این تیم بخان بسازنش.
هرچند مثل اینکه تعدادی از اعضای استین با استودیوهای دیگه مرج شدن.
در مورد بخش مالی، ip گیم جزء اموال منقول و دسته فکری طبقه بندی میشه و نکته ای که میگی در موردش صدق نمیکند.
حتی ما در صنعت گیمینگ داراییهای مدت دار هم داریم که به گزارش خرید اکتی که تو 3 ماهه اول سال مالیش اگه اشتباه نکنم. تمام موارد رو اشاره کرده بود.
منم که گفتم مایکروسافت حتی اموال منقول رو نفروخت. ( بر فرض اینکه به قول شما مشتری هم میداشت ).
فروش اموال غیرمنقول مثل بیلدینگ استودیو و امثالهم، برای شرایطیه که کمپانی مادر نیاز به پول داشته باشه. کمپانی که نیاز به پول داشته باشه یعنی ضررده هست. و زمانی که ضررده باشه روی ارزش سهامش تاثیر میزاره.
مایکروسافت اموال غیرمنقول رو نفروخت. چون دلیل این تعطیلی ها، تصمیمات مدیریتی بود.

من فکر کنم یکم در سوندن منظورم به شما مشکل دارم :D البته شاید دلیلش اینه که خیلی سریع تایپ میکنم و زمان برای بازبینی و اصلاحات نگارشی و املایی نمیزارم.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,892
یادم نیست کدوم لیکر معتبر بود بعد از ریلیز بازی گفت HiFi Rush موفق نبوده بعد یکی از مایکروسافت گفت نه اصلا هم اینطور نیست همه باورشون شد :))
اره. یادمه.
آدم میمونه حرف کی رو باور کنه . جف گراب یا گربه نره :D
منطق میگه گرینبرگ اینجا حرفش معتبر تره. به هرحال در بدنه مایکروسافت داره فعالیت میکنه.
ولی شواهد و قراین نشون میده که از قرار معلوم حرف گراب درست بوده.
میدونی، نمیتونم بپذیرم که همه چیز خوب بوده و هایفای هم فروشش در حد انتظار بوده و یهویی مایکروسافت تصمیم گرفته در استودیو رو تخته کنه.
هرچند رفتن میکامی خودش میتونه یه دلیل باشه ولی از دیدگاه من این به تنهایی اصلن دلیل کافی نیست.
 
  • Like
Reactions: ALI_FURY

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,075
نام
محمد حسین
بله. منظور من این بود که وقتی 70% درصد از اعضای اصلی که به نظر میاد جزو بهترینهای استودیو بودن، وسط ردفال ول کردن رفتن، با این تعداد آگهی ها و استخدام ها نمیشه یه بازی در ابعاد dishonored رو ساخت.
واقعیت اینه که درسته سبک gaas به dna استودیو نمیخورد. ولی همین افراد باقی مونده نتونستن بازی رو حتی در حد ضعیف عرضه کنن. رسمن یک زباله رو منتشر کردن.
قطعن باید یادت باشه که بعد از عرضه ردفال، چه مزحکه ای به پا شد.
به شخصه ترجیحم اینه که دیس آنرد هیچوقت ساخته نشه تا اینکه این تیم بخان بسازنش.
هرچند مثل اینکه تعدادی از اعضای استین با استودیوهای دیگه مرج شدن.

منم که گفتم مایکروسافت حتی اموال منقول رو نفروخت. ( بر فرض اینکه به قول شما مشتری هم میداشت ).
فروش اموال غیرمنقول مثل بیلدینگ استودیو و امثالهم، برای شرایطیه که کمپانی مادر نیاز به پول داشته باشه. کمپانی که نیاز به پول داشته باشه یعنی ضررده هست. و زمانی که ضررده باشه روی ارزش سهامش تاثیر میزاره.
مایکروسافت اموال غیرمنقول رو نفروخت. چون دلیل این تعطیلی ها، تصمیمات مدیریتی بود.

من فکر کنم یکم در سوندن منظورم به شما مشکل دارم :D البته شاید دلیلش اینه که خیلی سریع تایپ میکنم و زمان برای بازبینی و اصلاحات نگارشی و املایی نمیزارم.
فکر کنم، دو طرفه هست. :D
________
بزار این مدلی بگم

2024-05-10_1-23-17.jpg

96 نفر، برای استارت یه پروژه اصلا تعداد کمی نیستن و اینکه خود ماکرو گفته، برخی از افراد آرکین آستین جذب استودیوهای دیگر شدند
Arkane Austin – This studio will close with some members of the team joining other studios to work on projects across Bethesda
نشون میده، افراد کلیدی مهمی موندن . پس اینکه چیزی از استودیو نمونده بوده که عنوان بعدی بزنه، درست به نظر نمیاد و چون استخدامیها تو حوزه کانسپت نبوده و گرافیست و ... میساختن، معلوم بوده بازی از فاز کانسپت خارج شده بوده.
___
در مورد مبحث فروش ،ماکرو همین امسال اجازه جدایی به toy for bob میده و هیچ زشتی ای نداره. ماکرو قبلا هم استودیو فروخته، هم بخش فروخته. نوکیا 7 بیلیونی رو فروخت 350 میلیون. کسی نمیگه،چرا.
چون منطقی هست از یه قرون هم پول در آری، ماکرو میخواست گیم پسو از کارکنان سایر بخشاش بگیره، اونموقع فروش زشته. این هجمه که برا خودش خریده و حتی اینفلونسرها و کسایی که ایکس باکس تبلیغ میکردن، موندن چی بگن و یه جو بد برا خودش ساخته، نکته مثبته. سهامدار هر چیزی که بار مثبت مالی ایجاد کنه و بدونه ازش پولی نمیشه ساخت در حالت دیگه، رو دوست داره.
________
من تنها حالتی که منطقی میزنه، بستن تانگو و آستین، همونه که گفتم. ایکس باکس به هدف تعیین شده تو صوورت مالی نرسیده و دیدن میتونن با این شیوه برسن و بدون اطلاع قبلی به اونها که برن یه جایی و ببینن کسی میتونن پیدا کنن، بخردشون یا خودشون جدا بشن و مستقل و بدون التیماتوم قبلی. کارشون تموم شده.
طبق قوانین شرکتهای مختلف و کشورهای مختلف، بباید قبل از اخراج بهشون اطلاع داده بشه و همینطور که تو توییت بالا میبینی، زمان اخراج 6 جولای زده شده و این اخطار اخراج بوده نه اخراج. تازه اینا فهمیدن و مهلتی بهشون ندادن.
 
  • Like
Reactions: z2s sas

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر