نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
pes-2019_1535016202212-1024x576.jpg

پس از سقوط غیرمنتظره سری Pro Evolution Soccer در نسل هفتم کنسول‌های خانگی، تحول و دگرگونی مثبت بازی در نسل هشتم کنسو‌ل‌ها موجب شد تا نگاه بسیاری از طرفداران برای بار دیگر به این سری جلب شود و درباره‌ی آینده‌ی آن امیدوار گردند تا بلکه خاطرات شیرینشان از نسخه‌های قدیمی همچون PES 2006 را دوباره به‌یاد آورند. از چند سال پیش که این تغییرات رو به جلو انجام گرفت، بسیاری از طرفداران قدیمی سری و همین‌طور شماری از رسانه‌ها خبر از بازگشت‌ پادشاه بازی‌های فوتبال دادند. درست است، این پادشاه قدیمی بازگشته است اما اکنون پادشاه دیگری همچون سری «FIFA» که در حال حاضر از اقبال جهانی بیش‌تری هم برخوردار است، در کنار PES حضور دارد. به همین دلیل، بازگشت این پادشاهِ از گور برخاسته به‌تنهایی کافی نبوده و آن تحولات، فقط زمینه‌سازی برای شروع دوباره‌ی کونامی و سری PES به حساب می‌آمد. در واقع، در این سال‌های اخیر PES خواهان بازگردانی حکمرانی خود بوده و همین کار را نیز تاحدی انجام داده است، اما متاسفانه بسیار آهسته و آرام. PES 2019 نیز در روند این پیشرفت رو به جلو حرکت کرده است ولی نه به اندازه‌ای که بتواند رقیب خود را در همه‌ی زمینه‌ها پشت سر بگذارد و فقط در بخش‌های موفق چند سال گذشته‌اش پیشتازی می‌کند.

 

s_erosennin

کاربر سایت
Apr 5, 2012
235
نام
Salah
نقد بسیار عالی ای بود، ولی به نظرم باید در مورد بخش آنلاین بیشتر توضیح میدادین.

من از سال ۲۰۰۸ به اینور PES رو کنار گذاشتم، و فیفا بازی می کردم و از فیفا ۱۵ تا فیفا ۱۸ که موتور بازی سازی برای PC تغییر کرد هم همه رو اورجینال گرفتم.

امسال با افزایش غیر قابل باور بازی ها من نتونستم همون مهر ماه فیفا رو بگیرم، و بجاش دموی هم فیفا ۱۹ و هم PES2019 رو دانلود کردم.

باید بگم گیم پلی بازی اونقدر من رو شگفت زده کرد که رفتم و توی ساب ردیت مخصوص PES در موردش چنتا سوال کردم و بالاخره ۲ هفته پیش بازی رو خریدم.

در مورد گیم پلی بازی، با تمام احترام به طرفداران فیفا، من ۱۰ سال هست که فیفا رو بازی می کنم و این گیم پلی از فیفا ۱۷ به بعد افول کرد. فیفا ۱۶ تقریبا بدون نقص ترین گیم پلی ای که ممکن بود رو داشت، ولی فیفا ۱۷ طوری تنه‌گذاشتن و L2 رو به بازی اضافه کرد که هرجای زمین L2 میگرفتین گرفتن توپ از شما غیر ممکن بود و فیفا ۱۸ با اوردن دریبن شات تعادل بازی رو بهم زد، از پشت محوطه با راشفورد گل شدن توپ شما تضمین شده بود و توی فیفا ۱۹ چیزی به اسم تایم شات اضافه شده که این یکی هم به نوبه ی خودش باعث بر هم خوردن تعادل بازی شده. البته هر مشکلی که گفتم توی نسخه ی بعدیش تا حدودی حل شده، ولی باید منتظر فیفا ۲۰ باشیم تا ببینیم وقتی مشکل تایم شات حل شد، قراره چی اضافه بشه و تعادل رو به هم بزنه. در کل اینها هرکدوم به نوبه ی خودشون یجوری پیشرفت داشتن توی سری بازی، ولی هرکدوم تعادل یک نسخه از بازی رو هم به هم زدن. در مجموع من بالانس بودن PES رو به این ها ترجیح دادم امسال.

برای پاس دادن در PES نیازی نیست ۳ تا دکمه رو باهم بزنین تا پاستون اونجوری که میخواین بره، کافیه در شرایط مناسب دکمه ی مناسب رو بزنین، فقط یک یا نهایتا ۲ دکمه. برای تنه گذاشتن لازم نیست از اول بازی دستتون روی L2 خشک بشه، کافیه با بازیکنی با فیزیک مناسب، پوزیشن مناسبی بگیرین. و اینا اونقدر ها هم غیر طبیعی و آسون نیستن که هر نوبی بتونه شاخ بازی در بیاره. کسانی که فیفا اولتیمت تیم بازی می کردن، قطعا میدونن که وجود Ruud Guilet توی تیمتون چه موهبتی محسوب میشه، اگر حریفتون این بزرگوار رو داشت و شما نداشتین شانس بردتون کمتر از ۳۰ درصد بود و صرفا بخاطر یک بازیکن که همه ی قدرت هاش غیر قابل باور بود و اون بازیکن نه مسی بود و نه رونالدو! از وسط زمین، از کنار نقطه ی کرنر، و هرجایی گولیت=گل. چخبرتونه؟! چه خبر تونه؟!

در مورد گیم پلی بازی میشه زیاد بحث کرد، و من شخصا فن هیچکدوم نیستم، البته بازی کردن رو با PES شروع کردم ولی ۱۰ سال هم فیفا بازی کردم و من فقط یک نسخه ی اورجینال PES دارم ولی ۴ نسخه از فیفا رو دارم. پس لطفا اگر این متن رو می خونین بدون تعصب بهش نگاه کنین.

اما میرسیم به بخش آنلاین. PES یک افتضاح به تمام معنا هست. حقیقتا الان بعد از ۲ هفته من پشیمونم از خرید PES. گیم پلی PES رو ترجیح میدم، ولی مگه تا چند وقت میتونه مستر لیگ شما رو جذب خودش کنه؟ من معمولا تنها هستم و نیاز به حریف آنلاین دارم. اما کی؟ برای هر بار بازی کردن آنلاین روی PC بیش از ۲۰ دقیقه باید صبر کنین تا حریف پیدا بشه، تا اون هم به لطف اینترنتمون بتونیم با لگ بازی کنیم! بخش my club که به قول نویسنده ی نقد توی این نسخه پیشرفت داشته باز هم یک شکست مطلق هست از نظر من در برابر FUT. فکر کنین با یک بخش آنلاین طرفین که باید برای یک بازی آنلاین حداقل ۲۰ دقیقه توی صف باشین. بعد با Coin هایی که بدست میارین (توی PES بهش میگن GP) نمی تونین بازیکنی که می خواین رو بخرین، باید پک بزنین تا با توکل به خدا ببینین چی نصیبتون میشه! قیمت تمدید قرار داد بازیکنا که بستگی به قدرت بازیکن داره و برای بازیکن خوبتون قیمت هاش کمر شکنه! جالب اینکه هیچ Transfer Market ای وجود نداره که بتونین ازش Stamina Recovery بخرین، یا Postion Change ای در کار نیست! فقط باید صبر کنین ببینین که PES بهتون لطف می کنه و ازینا بهتون میده! جالبتر اینکه هر مربی ای که روی تیمتون بذارین فقط یک سیستم بازی می کنه و شما حتی وسط بازی هم نمی تونین ۴-۳-۳ رو به ۴-۴-۲ تغییر بدین! کاری به این نداریم که بخش بسیار جذاب SBC اصلا توی My Club پیدا نمیشه!

در نهایت من احتمالا باید ۲ ماه دیگه صبر کنم تا بتونم FIFA 19 رو بخرم، هرچند از گیم پلیش کاملا نا امید هستم و تازه اون گیم پلی هم با هر آپدیت کلی تغییر می کنه که اتفاقا روی آپدیت ۱.۰.۴ بازم پسرفت داشته! ولی مگر تا کی میشه با مود های آفلاین سرگرم بود؟ من فیفا رو برای یکسال کامل بازی می کردم، ولی PES رو نمیتونم چون حریف آنلاینی پیدا نمیشه...

در نهایت هرکدوم ازین بازیا یه مزیت هایی دارن و یه نقاط ضعف. اگر آفلاین بازی می کنین، PES که تازه کرک شده و خوشا به سعادتتون، با Patch هایی که براش عرضه میشه (مثل Pes smoke patch) با یک بازی عالی - ولی نه بی نقص - طرف هستین، و اگر اهل آنلاین هستین، به هیچ عنوان سمت PES نرین، مخصوصا اگر تجربه ی Ultimate Team رو داشتین. در هر حال من اون کسی که توی ردیت my club رو بهم به عنوان جایگزین ‌ایده آل FUT معرفی کرد نمی بخشم! :D
 
  • Like
Reactions: Timey Wimey

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر