نقد و بررسی LOCO ROCO

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

LocoRoco_Coverart.png


بازی لوکو روکو از جملهبازی هایی است که سونی تبلیغات زیادی را بر روی ان انجام داد و محصولات تبلیغاتیزیادی نیز در این رابطه از جمله عروسک ,جا کلیدی و ... را تهیه کرد اما هیچ کداماز این عوامل باعث نشد تا ژاپنی ها به این بازی روی خوش نشان بدهند.

با این حال در اروپا و آمریکای شمالی طرفداران زیادی پیدا کرد . داستان بازی درمورد موجودات خنگ و کودنی به نام لوکو روکو است که کاری جز آواز خوندن و به همپیوستن بلد نیستند.ما در این بازی نقش سیاره ای را بازی میکنیم که لوکو روکوها دراون زندگی میکنند.

در حالی که لوکو روکوها یک زندگی آرام و شاد رو دارند به یکباره موجودات سیاه رنگیبه سیاره حمله می کنند تا لوکو روکو ها را از بین ببرند (بخورند) . شما باید درنقش سیاره این موجودات دوست داشتنی را از دست این موجودات سیاه رنگ و بد! نجاتدهید . این مو جودات سیاه رنگ
MOJA نامدارند.MOJA ها که دشمنان لوکوروکوها محسوب می شوند فقط به قصد خوردنلوکوروکوها به آنها حمله میکنند و هیچ قدرت تفکری ندارند . می توان با یک پرش برروی آنها از بین بردشان.در بعضی موارد MOJA هایکوچکی مانند کنه به شما می چسبند که جلوی پرش شما را میگیرند و با انداختن خودتاندر آب ,این کنه ها ! شما را ول می کنند.

2e1ywt3.jpg


هر سیاره دارای 8 مرحله میباشد که در مرحله آخر رییس موجودات سیاه رنگ یا یه قول معروف همون غول! رو بایدکشت تا سیاره از دست موجودات سیاه رنگ رهایی پیدا کند.بعد از آن شما نقش سیاره ایدیگر رو ایفا می کنید تا لوکو رو کوهای دیگری که در آن سیاره هستند را نجاتدهید.در سیاره های گوناگون با لوکو رو کوهای متنوعی از نظر شکل و ظاهر مواجهمیشوید.لوکو روکو ها دارای رنگ هایی از قبیل آبی,زرد,قرمزو... هستند.بازی دارای 5سیاره می باشد .


اهداف شما علاوه بر فرار از دست موجودات سیاه رنگ پیدا کردن بقیهلوکو روکو ها در مراحل گوناگون است.در هر مرحله 20 لوکو روکو وجود دارد که بعضی ازآنها در نقاط خاصی مخفی هستند وباید آنها را پیداکنید.هدف دیگری را که در بازیدنبال می کنید پیدا کردن موجوداتی است با نام
MUI MUI.با به پایان رساندن مرحله تعداد لوکو رو کوهایی را که نجات دادهاید به همراه زمان و تعداد MUIMUIهایی که نجات داده اید به نمایش در میاید و در آخر به شما امتیازی داده می شود.


در بازی قسمتی با نام LOCO HOUSE وجود دارد که با نجات دادن MUI MUI ها یک ستاره به شما داده می شود تا قسمت هایی از آن باز شود.اینستاره ها در هنگامی که شما (لوکوروکوها) برای خورشید,ماه و... آواز می خوانید بهشما داده می شود.در LOCOHOUSE مینی گیمهایی وجود دارد که آدم از بازی کردن آن ها لذت خواهدبرد.این مکان (LOCOHOUSE) برای تمرین کردن نیزمی باشد.در این مکان شما میتوانید مراحلی را به دلخواه طراحی کنید.بازی فاقد قسمتچند نفره و یا مولتی پلیر می باشد اما شما میتوانید مراحل ساخته شده توسط خوتان ویا قسمت هایی را که در LOCO HOUSE بازکرده اید را با دیگران به اشتراک بگذارید.



images
images
images



کنترل بازی تنها با 3دکمه! انجام می شود.دکمه ی
R راکه فشاردهید شما (سیاره)لوکو روکو ها را با تکان دادن خودتان به سمت راست حرکت میدهید و اگر دکمه ی L رافشار دهید لوکوروکو ها به سمت چپ حرکت میکنند.با گرفتن دکمه های L,Rلوکوروکوها میپرند.اگر خواستید لوکوروکوها را به هم بچسبانید و یک لوکو روکوی بزرگداشته باشید کافی است با زدن دکمه ی دایره یک زمین لرزه در سطح سیاره ایجاد کنیدتا لوکوروکوها به هم بپیوندند.برای اینکه آنها را از یکدیگر جدا کنید کافی است بازهم دکمه ی دایره را فشار دهید تا رعد و برق لوکوروکو ها را از هم جدا کند .


کنترلبازی بسیار ساده و راحت است اما در بعضی مواقع بیش ار حد ساده می شود!شما در حینبازی می توانید با فشار دادن یک دکمه از لوکوروکوی خودتان در شرایط مختلف عکس بگیرید.

هوش مصنوعی بازی بسیارپایین است اما این پاین بودن به نوعی باعث جذابیت بازی شده است.دشمنان شما همانطورکه گفتم فقط به طرف شما میایند و تا یکجای مشخصی شما را دنبال میکنند و بعد از آنشما را رها می کنند.اگر لوکوروکو را در جایی به امان خدا رها کنید بعد از مدتیشروع به ورجه وورجه کردن می کند. بازی در عین سادگی از گرافیک خوبی بهره می برد وحس زنده بودن محیط را به گیمر می دهد.رنگ های متنوع ,شاد و درخشان و تکان خوردنگیاهان و موجودات حاضر در بازی از جمله عوامل زیبایی گرافیک این بازی در عین سادهبودن آن است.چهره ی همیشه بشاش لوکوروکوها (به غیر از زمانی که به دام MOJAها افتاده اند)گیمر راترغیب به ادامه ی بازی میکند.

یکی از نقاط قوت بازیصداگذاری آن است.لوکو روکو ها همراه با موزیک متن بازی همراه می شوند و آن رامیخوانند و یک جو شاد را بوجود می آورند.هنگامی که می خواهند برای دیگر موجوداتآواز بخوانند یکی از شاد ترین آوازهایی که تا به حال شنیده اید را می خوانند.فقطکافی است یک بار به صداگذاری بازی توجه کنید تا جذابیت آن را بفهمید . آواز لوکوروکوها و بیدار کردن موجودات دیگر بازی و...


images


در کل من این بازی را به همه ی افرادی که
PSP دارند توصیه می کنم و به کسانی که ندارند نیز توصیه می کنم از یکیاز دوستانشان قرض گرفته و این بازی را برای یک بار هم که شده بازی کنند.این بازیارزش چندین بار تمام کردن را نیز دارد چون با هر بار تمام کردن بازی شما راههایمخفی و متقاعب آن لوکوروکوهای بیشتری پیدا می کنید.
images
images
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
ممنون از شما.
من با این سنم عاشق این بازیم.:">

فدات

بازی سنو سال نداره بازی قشنگ باشه همه سنی بازی میکننش

- - -ویرایش - - -

بازی که سن و سال نمیشناسه.

تازه همون اندازه که شطرنج ورزشه، بازی کامپیوتری هم ورزشه. پس هرکی با کامپیوتر بازی کنه به نوعی ورزشکاره :d

هر کی هم با موس بازی کنه پاور لیفتینگ کاره :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر